Concert filmmuziek Harmonie Nootdorp

Op zondagmiddag 13 november was CulturA & Zo eindelijk weer eens gevuld met leden van Harmonie Nootdorp en belangstellenden. Het jeugdorkest en het harmonieorkest gaven een concert met allerlei filmmuziek. De zaal was uitverkocht.

The Lion King werd als slotnummer gezamenlijk gespeeld door het jeugdorkest en de harmonie.

Het concert

Het jeugdorkest opende het concert onder leiding van Bram Soentjens. Ze speelden Pirates of the Caribbean, Star Wars Saga, Music from Cars en Bella Ciao! Het klonk erg goed en er werd met veel plezier gespeeld. Het publiek was onder de indruk en genoot. Bij de muziek passende filmbeelden maakte het helemaal compleet.

Daarna was het de beurt aan het harmonieorkest ook onder leiding van Bram Soentjens. Zij speelden voor de pauze Disney Fantasy, een vrolijke medley met verschillende melodieën uit Disney films. Na de pauze was het tijd voor de solisten, Rob op trompet en Shaam op de altsax. In Midnight Cowboy namen ze iedereen mee naar deze mooie film uit 1969. Met Moment for Morricone bleven we nog bij de cowboys in het wilde westen. Het volgende stuk was Lord of the Rings, prachtige filmbeelden werden getoond waardoor de muziek nog beter tot zijn recht kwam.

Tot slot sloot het jeugdorkest aan en werd gezamenlijk the Lion King gespeeld.

Het harmonieorkest was zo blij weer te kunnen optreden dat zij alvast een toegift hadden ingestudeerd The Incredibles.Het was een geweldige middag, zowel voor de muzikanten als voor het publiek.